A Long Time Ago In A Galaxy Far, Far Away: Het begin van SWZ! STAR WARS ZATERDAG #1

Door Hidde Heikoop

Het is weer eens tijd voor de lancering van een nieuwe rubriek op Hitaar. Deze keer staat hij helemaal in het teken van Star Wars. Of het nou over de originele trilogie, prequel-trilogie, de Expanded Universe op televisie, de comics, boeken of games gaat, elke zaterdag op STAR WARS ZATERDAG kun je iets lezen over Star Wars.

star-wars-release-dates star-wars-the-force-awakens-d23-new-poster-social

Over zes weken komt Star Wars Episode VII The Force Awakens uit en in de aanloop naar het langverwachte vervolg op Return of the Jedi (de laatste Star Wars-film kwam in 2003 uit – Revenge of the Sith -, maar The Force Awakens zal het zevende deel in het Star Wars-verhaal zijn en is een direct vervolg op Return of the Jedi uit 1983) ga ik alle films uit de originele trilogie en prequel-trilogie reviewen. Vandaag begin ik met Episode I The Phantom Menace. Dit is eigenlijk de vierde film in de franchise die in 1999 uitkwam, 16 jaar na de originele trilogie. Ik review de films in de volgorde van het hele verhaal en bouw in die zes weken dus op naar The Force Awakens, het begin van een nieuwe trilogie en tal van spin-offs zoals Star Wars: Rogue One en een potentiële Han Solo-solofilm. Ik heb, en ik schaam me om dit zeggen als echte nerd, in mijn leven nog nooit één Star Wars-film gezien en ben dus benieuwd naar het verhaal en hoe het langverwachte vervolg over zes weken gaat uitpakken.

Ik wens jullie in ieder geval heel veel plezier met het lezen van de ervaringen van een Star Wars-noob de komende zes weken en zometeen verschijnt mijn review van Episode I op Hitaar.

Geef een reactie

